Velykiniai užsiėmimai gimnazijoje

Pirmasis pavasario mėnuo yra turtingas savo gražiomis šventėmis ir minėjimais. Kovo mėnesį yra minima tarptautinė Moterų diena, 40-ies paukščių diena, Žemės diena, Šv. Patriko, Šv. Kazimiero ir Šv. Juozapo dienos, o ryškiausia ir labiausiai laukta pavasario šventė – Velykos.

Gimnazijoje kovo mėnesį priešmokyklinei grupei, pradinukams ir ikimokyklinio ugdymo skyriaus vaikams vyko aktyvi veikla su STEAM. Užsiėmimo metu buvo ugdomos pažinimo, kūrybiškumo, kultūrinė, komunikavimo ir emocinė – sveikos gyvensenos kompetencijos.

Veiklų metu Edita Verkovska ir Jolanta Šemienė su II G klasės mokiniais ugdytinius pamokė dviem būdais dažyti margučius bei padarė krepšelius margučiams sudėti.

Džiugu, kad mūsų bendruomenėje auga smalsus ir kūrybingas jaunimas. Tegu bundanti gamta dalinasi gerumu, suteikia pavasariško džiaugsmo ir vidinės darnos, į mūsų namus atnešdama ramybę ir viltį.

Biologijos mokytoja Jolanta Šemienė

DALYVAVIMAS RAŠINIŲ KONKURSE „MES ESAME NATO“

Paskutiniai tyrimai rodo, kad laimingiausi pasaulio jaunuoliai iki 30 metų amžiaus gyvena Lietuvoje! Nemažai jų š. m. kovo 27 d. dalyvavo 8-12 klasių moksleivių rašinių konkurso ,,Mes esame NATO“ nugalėtojų ir dalyvių apdovanojimų ceremonijoje Vilniaus Valdovų rūmuose.

Šiemet minimos 20-osios Lietuvos Respublikos narystės NATO metinės bei 75-osios NATO įkūrimo metinės. Šia proga jau šeštus metus iš eilės buvo organizuotas rašinių konkursas „Mes esame NATO“. Moksleiviai galėjo pasirinkti jiems labiausiai patinkančią temą ir atsiųsti 3–6 tūkst. spaudos ženklų (maždaug trijų A4 formato lapų) apimties autentišką ir originalų rašinį arba esė. Darbas galėjo būti rašomas taisyklinga lietuvių, lenkų, anglų, vokiečių ar prancūzų kalba.

Moksleiviai galėjo rinktis vieną iš šių nurodytų temų:

  1. Kokią įtaką NATO daro kiekvieno Lietuvos piliečio kasdieniam gyvenimui po 20 metų šalies narystės Aljanse?
  2. Mano atsakymas piliečiams, prieštaraujantiems Lietuvos narystei NATO.
  3. NATO partnerysčių už Aljanso ribų svarba (pavyzdžiui, partnerystė Indijos ir Ramiojo vandenynų šalyse, Partnerystės taikos labui programa, kito Jūsų pasirinkto regiono analizė).
  4. Narystės NATO reikšmė priešiškoje kaimynystėje: Baltijos šalių atvejis.
  5. NATO sukanka 75-eri. Kaip ji atrodys po dešimtmečio ar dar po 75 metų?

Mūsų gimnazijos IVG klasės mokinys Daniel Maciulevič anglų kalbos rašiniui pasirinko vieną sunkiausių temų nr. 5 ir apžvelgė NATO partnerysčių svarbą. Už dalyvavimą šiame konkurse, kuriam viso buvo pateikta daugiau negu 150 darbų, iš jų 46- anglų kalba, Daniel ir jo anglų kalbos mokytoja Inga Kondratovič gavo Padėkos raštus ir partnerių įsteigtus prizus. Visi konkurso dalyviai ir nugalėtojai bei juos ruošę mokytojai buvo apdovanoti diplomais ir prizais. Renginio dalyviai mėgavosi puikiu apdovanojimų organizavimu, trumpu, bet pilnu patriotizmo nuotaikų koncertu, skaniomis vaišėmis bei ekskursija Valdovų rūmuose. Konkursą organizavo Mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo departamentas prie KAM, dienraštis „Kurier Wileński“. Konkurso partneriai: Jungtinių Amerikos Valstijų ambasada Vilniuje, Lenkijos Respublikos ambasada Vilniuje, Vokietijos Federacinės Respublikos ambasada Vilniuje, Prancūzijos ambasada Vilniuje, Prancūzų institutas Lietuvoje, Britų taryba, Jungtinės Karalystės ambasada Vilniuje, Kanados ambasada Vilniuje, NATO pajėgų integravimo vienetas Lietuvoje.

Dėkojame Danieliui už nuostabias mintis ir linkime tolimesnės sėkmės abitūroje!!!

Anglų kalbos mokytoja Inga Kondratovič

Bendradarbiavimas su tėvais

Kovo 15 dieną mūsų gimnazijoje svečiavosi 1 klasės mokinės Agatos tėtis – Andrzej Matuk. Jis kompiuterio pagalba padarė inkilo ir pelėdos brėžinius, o po to specialiu įrenginiu išpjovė šių daiktų detales ir kartu su mokiniais juos sumeistravo. Vaikams labai patiko stebėti darbą, kai įrenginys padarė pelėdos akis, ausis, galvą, visą kūną ir netgi snapą. Jie galėjo patys sudėlioti, o po to suklijuoti dalis, nudažyti visą inkilą. Taip pat mokiniai galėjo suskaičiuoti detales, įvardyti, iš kokių geometrinių figūrų jie sumeistruoti.

Dėkojame ponui Andrzejui už labai įdomų praktinį užsiėmimą. Padarytus inkilus galima bus stebėti Nemenčinės miestelyje per „Dainų dainelės“ šventinį koncertą.

1 klasės vadovė Ivona Šimak

Scenoje atgyja Džordžo Orvelo „1984-ieji“

Kovo 18 d. IG-IVG klasių mokiniai kartu su anglų kalbos mokytoja Inga Kondratovič išvyko į „KABLYS“ koncertų salę pažiūrėti anglų kalba atliekamo spektaklio pagal Džordžo Orvelo kūrinį „1984“.

„1984“ – romanas, kurio temos aktualios ir šiandien. Kūrinys apie „Didžiojo Brolio“ totalitarinę valdžią vis dar sukelia diskusijas ir apmąstymus apie kontrolę, laisvę ir manipuliavimą. Romanas tapo klasikiniu literatūriniu politinės fantastikos pavyzdžiu ir išskleidė tokias sąvokas kaip „Didysis Brolis“, „minčių nusikaltimai“ ir „2 + 2 = 5“. Šios istorijos iškėlimas į teatro sceną – nepaprasta patirtis, kelianti emocijas ir verčianti susimąstyti, ypač jaunus žiūrovus.

Išvyka į teatrą tapo ne tik pramoga, bet ir priemone susimąstyti apie visuomenę, valdžią ir asmens laisvę.

Joana Dacevič, IVG klasės mokinė

Psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencija mūsų gimnazijoje

Kovo 20 d. mūsų gimnazijoje lankėsi Vilniaus m. Sveikatos biuro „Vilnius sveikiau“ mobiliosios komandos psichikos sveikatos specialistė Sonata Patapienė, kuri vedė užsiėmimus apie psichoaktyvias medžiagas 6-7 bei I-IIG klasių mokiniams. Mokiniai, dalyvaudami Kahoot žaidime, ne tik pasitikrino savo žinias apie psichoaktyvias medžiagas, bet ir nagrinėdami savo klaidas, įgijo naujų naudingų žinių. Dabar jie visi žino, kas tai yra psichoaktyvios medžiagos, kokios yra jų rūšys, koks jų poveikis žmogui, kuo poveikis yra žalingesnis paaugliams, kodėl šitos medžiagos yra draudžiamos, kaip atsispirti pagundai jas pavartoti.

Tokie užsiėmimai ne tik suteikia naujų žinių, bet ir  motyvuoja gyventi sveikiau, ugdytis sveikatai palankius įgūdžius ir nuostatas, kad pagerėtų mūsų gyvenimo kokybė.

                                                                    Socialinė pedagogė Ana Maciulevič

 

Protmūšis Lekų kultūros namuose

Lenkų kultūros namai Vilniuje vėl subūrė mokyklinio amžiaus jaunuolius  į protmūšį. Dėl prizinių vietų kovojo 28 komandos iš Vilniaus miesto ir Vilniaus krašto lenkiškų mokyklų. Mūsų gimnazijai atstovavo dvi keturių asmenų IIG ir IVG klasių komandos. Dalyviai atsakė į klausimus 6 kategorijose, klausimai buvo apie Vilnių, lenkų kalbą, Lenkijos istoriją, įžymius žmones, geografiją ir muziką. Protmūšis – tai komandinis žaidimas, reikalaujantis ne tik žinių, bet ir aštraus proto bei kūrybiškumo.

Istorijos mokytoja Lilija Gajevska

KOVO 11-OJI – LIETUVOS NEPRIKLAUSOMYBĖS ATKŪRIMO DIENA

Kovo 12 d. iškilmingai paminėti Lietuvos valstybės nepriklausomybės atkūrimo dieną aktų salėje susirinko gimnazijos bendruomenė. 1990 metų kovo 11d. Lietuvos Respublikos Aukščiausioji Taryba paskelbė, kad „nuo šiol Lietuva yra nepriklausoma valstybė su savo valstybės simboliais: Herbu, Vėliava ir Himnu.“

Šventinį renginį pradėjome kartu su choru giedodami Lietuvos Respublikos himną. Po jo Jaunučių bei vyresnių klasių mokinių choras atliko gražias lietuviškas dainas, kuriose prasmingi skambėjo žodžiai apie Tėvynės grožį bei meilę gimtajam kraštui.  IVG klasės mokinės Kamilija Voinič ir Modesta Ravluškevič  trumpai pristatė Lietuvos kelią į nepriklausomybę. Su  Lietuvos nepriklausomybės dieną sveikino ir mūsų gimnazijos IIG klasės mokiniai, kurie parodė meninę kompoziciją.

Visi džiaukimės Nepriklausomybe, mūsų tautos laisve!

                                                                       Istorijos mokytoja Lilija Gajevska

 

Nebijome naujų iššūkių

Šiandien, kovo 18 dieną, vyko rajoninis teisinių žinių konkursas „Aš ir policija“, kurį organizavo Vilniaus apskrities vyriausias policijos komisariatas. Jo tikslas – ugdyti mokinių teisinį sąmoningumą, populiarinti policijos pareigūno profesiją, vykdyti tarp mokinių ankstyvąją teisės pažeidimų prevenciją, suteikti mokiniams naujų žinių, kuriant saugią aplinką. Mūsų gimnazijos komanda, t.y. IG kl. mokinės Brigita Čaplinska ir Karolina Borunova bei IIG kl. mokiniai Daniel Aškelovič ir David Liachovič, pirmą kartą dalyvavo šitame konkurse. Dalyviai turėjo atlikti „Kahoot“ užduotis – atsakyti į 50 klausimų iš įvairių teisinių žinių sričių. Džiaugiamės, kad mūsų mokiniai nebijo naujų iššūkių ir drąsiai priima naujoves.

Socialinė pedagogė Ana Maciulevič

 

Skaitovų konkursas „Žiemos paukštužėlė“

Šių metų kovo 13 dieną Vilaniaus r. Kanstanto Parčevskio gimnazijoje Nemenčinėje vyko jau penkerius metus tradicija tapęs Nemenčinės metodinio centro tautinių mažumų mokyklų 1-4 klasių mokinių  skaitovų konkursas „Žiemos paukštužėlė“. Pradinių klasių mokiniai skambiu lietuvišku žodžiu deklamavo lietuvių poetų eiles.
Nuoširdžiai džiaugiamės ir didžiuojamės Bezdonių Julijaus Slovackio gimnazijos 2 klasės mokinės Izabelos Jermakovičiūtės pergale – I-ąja prizine vieta  bei 1 klasės mokinės Danielos Paršutos iškovota III-iąja prizine vieta jaunųjų skaitovų meninio skaitymo konkurse. Už dalyvavimą padėkos raštai buvo įteikti 3 bei 4 mūsų gimnazijos klasių mokiniams Lukui Šumskui ir Pavelui Dubovui.
Ateityje, ginant mokyklos garbę, konkurso dalyviams nuoširdžiai linkime sėkmės ir didžių pergalių!
 

Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo dienos minėjimas

Artėjant Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo dienai, mūsų gimnazijos 3 ir 4 klasių mokiniai aplankė Lietuvos nacionalinį muziejų ir Taikomosios dailės muziejų, kur jiems vyko edukaciniai užsiėmimai.

Užsiėmimų tikslas – supažindinti lankytojus su mūsų krašto istorija. Mokiniai ne tik susipažino su akmens amžiuje gyvenusių lietuvių buitimi, darbo pobūdžiais ir  įrankiais. Taip pat jie galėjo pamatyti labai vertingus archeologinius radinius, tokius kaip akmens kirviai, smaigaliai, strėlės, lankai, puodai, papuošalai ir kt. Mokiniai pamatė, kaip vyksta kasinėjimo darbai, jie galėjo bent akimirkai pasijusti tikrais archeologais. Užsiėmimo pabaigoje mokiniai lipdė ir dekoravo molinius puodus, panašius į tuos, kurie buvo gaminami akmens amžiuje. Kitas edukacinis užsiėmimas vyko Taikomosios dailės muziejuje, kur mokiniai apžiūrėjo porceliano gaminius, sužinojo jų atsiradimo Lietuvoje istoriją. Praktinėje dalyje mažieji lankytojai galėjo papuošti spalvingas porcelianines lėkštes.

Tokie užsiėmimai už gimnazijos ribų ne tik gilina mokinių žinias apie pasaulio ir Lietuvos istoriją, kultūrą, meną, bet ir skiepija meilę Tėvynei, moko būti tikrais savo Tėvynės patriotais.

Pradinio ugdymo mokytoja Ana Fedorovič

 

1 2