Gimnazija dalyvauja projektuose: Projektas ,,Skaitmeninio ugdymo turinio kūrimas ir diegimas“, „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“

Gimnazija dalyvauja projektuose: Projektas ,,Skaitmeninio ugdymo turinio kūrimas ir diegimas“, „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“

Metodinė diena mūsų gimnazijoje

Balandžio 22 d., mokinių atostogų metu, mūsų gimnazijoje vyko Metodinė diena, kurios tikslas buvo aptarti švietimo aktualijas, dalytis gerąja patirtimi bei naudingais patarimais. Iš pradžių vyko susitikimas su bendruomenės pareigūne Anželika Rakauskiene. Pedagogai diskusijos metu aptarė itin aktualius klausimus apie nusikaltimus elektroninėje erdvėje, pastaruoju metu itin padažnėjusius telefoninių sukčių spąstus, smurtą artimoje aplinkoje, kelių eismo taisyklių pokyčius. Diskusijos metu mokytojai išsakė savo nuomonę, uždavė klausimus, galėjo pasitikrinti savo žinias.

Antroji Metodinės dienos dalis buvo skirta pedagoginiam darbui, jo aktualijoms, švietimo naujienoms, mokytojai dalijosi patirtimi, gerąja praktika. Tai buvo puiki proga pakalbėti apie atsiveriančias galimybes ir iškylančias problemas, aptarti dalyvavimą projektuose, akcijose, pamokas kitose erdvėse ir pan. Metodinė diena ne atsitiktinai vyko po Velykų, kurios pagal krikščionišką tradiciją atneša atgimimą ir viltį, tai buvo puiki proga kartu prisiminti protėvių papročius – po produktyvaus darbo vyko velykinių margučių dažymas ir ridenimas.

Dėkojame visiems dalyviams, kurie turiningai ir šventiškai kartu praleido šią dieną.

Ana Maciulevič

­

 

 

Mokau, nes žinau: “Įdomioji STEAM pamoka apie magnetus”

Praėjusią savaitę dešimtos klasės mokinys Ernestas Peško ketvirtos klasės mokiniams pravedė įdomią ir naudingą gamtos mokslų pamoką, kurios tema buvo magnetai. Pamokos metu ketvirtokai sužinojo daug naujų faktų apie magnetus, taip pat turėjo galimybę atlikti praktinius bandymus naujoje gimnazijos laboratorijoje.

Pamokos pradžioje Ernestas paaiškino, kas yra magnetai ir kaip jie veikia. Ketvirtokai sužinojo, kad magnetai traukia kai kurias medžiagas, pavyzdžiui geležį, nikelį ir plieną. Taip pat sužinojo, jog magnetai turi du polius. Pamokos metu aptarėme, kur magnetai  naudojami kasdieniniame gyvenime. Pasirodo jų galima rasti beveik visur – šaldytuvuose, kolonėlėse, kompiuteriuose ir net banko kortelėse!

Vėliau ketvirtokai atliko bandymus su įvairiais daiktais: vinimis, monetomis, sąvaržėlėmis ir kitomis medžiagomis. Mokiniai stebėjo, kurie daiktai reaguoja į magnetą, o kurie – ne. Taip pat Ernestas paaiškino, kaip atrodo magnetinio lauko linijos, naudodamas geležies drožles, kaip veikia kompasas. Pamokos metu ketvirtokai savarankiškai pagamino kompasą, o didžiausią įspūdį paliko savarankiškai pagamintas magnetas – elektromagnetas. Visi bandymai pavyko.

Ši pamoka ne tik praplėtė ketvirtokų žinias apie gamtos mokslus, bet ir leido įsitikinti, kad mokslas gali būti labai įdomus ir pilnas netikėtumų. Mokiniai liko sužavėti! Dėkojame Ernestui už drąsą ir įdomiai pravestą pamoką.

Biologijos mokytoja Jolanta Šemienė

Pradinių klasių auklėtoja Liudmila Latyševič

 

Profesinio veiklinimo vizito kryptis – mados dizainas

Balandžio 15 d. IVG gimnazijos mokinys Nikita Bekirov, lydimas mokyklos karjeros specialistės, lankėsi Vilniaus dizaino kolegijoje, Vilniaus kolegijoje ir Vilniaus automechanikos ir verslo mokykloje. Vizito metu mokinys iš arčiau susipažino su studijų programomis, susijusiomis su mados ir įvaizdžio dizainu, technologijomis bei siuvimo specialybėmis. Nikita turėjo galimybę pabendrauti su dėstytojais, apžiūrėti kūrybines dirbtuves ir laboratorijas, kuriose vyksta praktiniai užsiėmimai, daugiau sužinoti apie stojamuosius egzaminus bei karjeros galimybes. Tokie vizitai padeda moksleiviams tikslingiau planuoti savo profesinį kelią ir pasirinkti studijų kryptį pagal asmeninius interesus.

Kristaliniai margučiai – Velykinis 6 klasės eksperimentas

Prieš pat Velykas 6 klasės mokiniai dalyvavo netradicinėje technologijų pamokoje, kuri buvo STEAM veiklų dalis. Šįkart sujungėme Velykų tradicijas su mokslu – mūsų užduotis buvo išauginti kristalus ant margučių! Eksperimentui naudojome tik tris dalykus: cukrų, vandenį ir šiek tiek kantrybės. Margučiai buvo panardinti į specialų cukraus tirpalą, o po kelių dienų jų lukštus padengė spindintys kristalai. Kiekvienas margutis buvo savitas ir nepakartojamas. Tai buvo ne tik smagus kūrybinis užsiėmimas, bet ir įdomi pažintis su mokslo pasauliu. Įsitikinome, kad mokytis galima linksmai – ypač kai veikla apjungia kūrybiškumą, žinias ir šventinę nuotaiką.

Marina Naumova

 

Velykinės dirbtuvės darželyje – kūrybinis susitikimas su vyresnėmis mokinėmis

Prieš Velykas turėjome malonumą kartu su 10 klasės mokinėmis apsilankyti darželyje, kur kartu su vaikais naudojant STEAM metodus pravedėme kūrybines dailės ir technologijų pamokėles Velykų tematika.

Kaip technologijų ir dailės mokytojos nusprendėme suvienyti jėgas ir pakviesti savo mokines dalyvauti šioje veikloje. Vyresnės mergaitės su dideliu entuziazmu įsitraukė į dirbtuvių ruošimą ir vedimą mažiesiems.

Užsiėmimai prasidėjo nuo kiaušinių marginimo netradiciniu būdu – vaikai puošė margučius servetėlėmis ir flomasteriais. Bendra kūryba tapo ne tik smagiu užsiėmimu, bet ir puikia proga lavinti vaizduotę, rankų miklumą ir bendradarbiavimo įgūdžius.

Kai margučiai ramiai džiūvo, vaikai perėjo prie antros veiklos – velykinių atvirukų su zuikučiu kūrimo, naudojant spalvotus siūlus. Džiaugsmas, susikaupimas ir kūrybiškumas, kurį pademonstravo mažieji, paliko mums didelį įspūdį.

Džiaugiamės galėjusios suorganizuoti šį jaukų, pozityvumo kupiną susitikimą. Tai ne tik puiki galimybė mokytis per veiklą, bet ir gražus pavyzdys, kaip galima kurti ryšį tarp mokyklos ir darželio.

Marina Naumova, Edita Verkovska

Medijų raštingumo projekto dirbtuvės mokiniams

Kovo 31 – balandžio 3 dienomis 10 mūsų gimnazijos mokinių dalyvavo projekto „Dideli maži ekranai“ kūrybinėse dirbtuvėse. Šį Medijų raštingumo projektą, bendradarbiaudama su Britų taryba, vykdo VšĮ „Meno avilys“. Projektą finansuoja Lietuvos kultūros taryba, Vilniaus miesto savivaldybė.  Projektu siekiama ugdyti Lietuvos jaunimo ir jaunimo ugdytojų medijų raštingumo gebėjimus bei atrasti, tyrinėti savo bendruomenę ir puoselėti dialogą su kitomis, pasitelkiant kūrybines ir analitines medijų raštingumo veiklas. Ypatingas dėmesys kreipiamas į audiovizualines medijas ir mokiniams patrauklius medijų produktus (filmus, reklamas, kompiuterinius žaidimus, socialinius tinklus, televizijos laidas ir serialus, multimedijų žurnalistiką).

Prieš kūrybines dirbtuves mokiniai turėjo integruotas projekto pamokas įvairiomis medijų raštingumo temomis, kurių metu pasirinko savo dirbtuvių temą „Reklama“. Dirbtuvių, kurios vyko Vilniaus centre, VšĮ „Meno avilys“ mediatekoje, metu mokiniai susipažino su reklamos kūrimo ypatybėmis, aptarė galimus savo reklamos scenarijus, mokėsi filmuoti ir montuoti video medžiagą. Dirbtuvių kuratoriai Simona ir Rytis visokeriopai ir nuoširdžiai patarė mokiniams reklamos filmavimo procese. Trijų dienų intensyvaus kūrybinio darbo metu 2 mokinių grupės patobulino savo sukurtas reklamas, pasidalino savo įspūdžiais iš reklamos kūrybinio proceso ir susitarė su dirbtuvių rengėjais, kad sukurtus video peržiūrės finalinio renginio metu besibaigiant projektui.

Po savaitės gimnazijoje svečiavosi viena iš dirbtuvių kuratorių Simona ir video operatorius Nojus Drąsutis. Jis pristatė savo kurtus darbus, kartu su mokiniais aptarė video medžiagos kūrimo subtilybes bei galimybę studijuoti kino produkcijos meną Lietuvoje. Nojus supažindino mokinius su keletu operatorių filmavimo aikštelėje naudojamų įrankių.

Dėkojame dalyviams ir dirbtuvių kuratoriams už puikią galimybę pasimokyti iš savo srities specialistų. Toliau mokinių laukia bendras dviejų Bezdonių miestelio ugdymo įstaigų renginys, kur savo darbus pristatys visi projekte dalyvavusieji mokiniai.

Projekto koordinatorė anglų kalbos mokytoja Inga Kondratovič

Pasaulinė autizmo supratimo diena

Balandžio 2 d. visame pasaulyje minima Pasaulinė autizmo supratimo diena. Šios dienos tikslas – didinti visuomenės informuotumą apie autizmo spektro raidos sutrikimus, ugdyti supratimą bei toleranciją kitokiems vaikams ir juos auginantiems tėvams. Mūsų gimnazijos mokiniai, minėdami šią dieną, dalijosi savo žinomis apie autizmą, peržiūrėjo edukacinius fimukus ir aptarė juose pavaizduotas situacijas, diskutavo apie tai, kaip geriau bendrauti su autistais, kaip jiems padėti adaptuotis visuomenėje.

Begalybės ženklas – tai autizmo spektro sutrikimo simbolis. Sakoma, kad nėra vienodų autistiškų asmenų ir spektras toks platus, kaip begalybė. Pradinių klasių bei parengiamosios grupės mokiniai, norėdami būti solidarūs su autizmo spektrą turinčiais vaikais, iškirpo ir papuošė savo rankų atvaizdus, iš kurių sudėliojo begalybės ženklą. Vyresnių klasių mokiniai, parodydami savo palaikymą ir supratimą, nupiešė begalybės ženklą.

Kiekvienas iš mūsų gali prisidėti prie aplinkos,  kurioje visi yra paikomi ir saugūs, kūrimo.

Socialinė pedagogė Ana Maciulevič

 

1 2 3 147