METODINIS UŽSIĖMIMAS „ŠVIETIMO AKTUALIJOS 2016″. PEDAGOGINĖS PATIRTIES SKLAIDA.

Balandžio 8 d. Bezdonių Julijaus Slovackio gimnazijos mokytojų  darbo diena mokykloje ženkliai prailgo dėl  gimnazijos Metodinės tarybos organizuoto metodinio užsiėmimo „Švietimo aktualijos 2016“. Kaip ir kiekvienoje ugdymo įstaigoje mokytojai  kelia savo kvalifikaciją dalyvaudami įvairiuose kursuose arba profesionaliai tobulėja nuotoliniu būdu.  Tad, sukaupę pakankamai pedagoginės patirties, gimnazijos mokytojai  susirinko tam, kad pasidalintų ja su savo kolegomis.

Pirmoji metodinio pranešimo tema buvo projektas „Engage“. Biologijos vyresnioji mokytoja Edita Karpovič pristatė jį kaip darbo įrankį gamtos mokslų mokytojams. „Engage“ projektas yra Europos Komisijos finansuojamos programos „Mokslas visuomenei“ dalis, skatinanti atsakingesnį požiūrį į mokslinius tyrimus ir inovacijas gamtos mokslų mokyme.

Kitas pranešimas buvo susijęs su „Stalo serviravimu STEAM kontekste“. Technologijų vyresnioji mokytoja Edita Verkovska parodė, kaip savo darbe ketina panaudoti medžiagą, sukauptą atitinkamų kursų metu. Kaip žinia, dauguma mokytojų yra moterys, tad, tikėtina, kad žinių šia tema joms prireiks ne tik profesionaliame bet ir asmeniniame gyvenime.

Informacinių technologijų naudojimas modernioje mokykloje tapo įprastu ir kasdieniu dalyku, todėl ši tema visada aktuali. Kokias programas iš begalės interneto siūlomų variantų darbui su interaktyviąja lenta išsirinkti mokino informatikos vyresnioji mokytoja Regina Dubicka. Ne tik mokytojai, bet ir mokiniai aktyviai įsitraukia į mokymo(si) procesą jeigu jiems padeda naujosios išmaniosios technologijos. Kaip vieną iš darbo įrankių mokytoja rekomendavo www.pamokos.bmk.lt  internetinę svetainę, kurioje kiekvienas mokytojas gali rasti sau naudingos edukacinės medžiagos besiruošiant pamokoms ir darbui su  IT.

Lenkų kalbos mokytoja – metodininkė Edita Klimaševskaja pristatė mokytojams „Aktyviuosius mokymo metodus“. Nuolat besikeičiantis švietimo pasaulis reikalauja iš mokytojų vis naujų „aktyviųjų“ mokymo metodų. Modernūs mokytojai priima šį iššūkį ir visada noriai dalyvauja kvalifikacijos tobulinimo renginiuose šia tema. Aktyviųjų metodų paskirtis – padėti mokiniui aktyviai mokytis, plėtoti, gilinti informacijos ir idėjų supratimą. Mokymosi metu ypač svarbu skatinti mokinių bendradarbiavimą, kad jie galėtų prisiimti atsakomybę už savo ir kitų mokymąsi, mokytis vieni kitų padedami, gilinti supratimą persakydami nagrinėjamą informaciją ar idėjas savais žodžiais, diskutuodami.

Paskutinis metodinis pranešimas buvo apie brandos darbą. Jį parengė anglų kalbos mokytoja- metodininkė Inga Kondratovič. Kaip žinia, dabartiniai dešimtokai, arba II gimnazijos klasės mokinai, galės rinktis brandos darbą vietoj mokyklinio brandos egzamino. Brandos darbas – vidurinio ugdymo programos baigiamosios klasės mokinio (kelių mokinių) ilgalaikis darbas, rengiamas ugdymo procese. Brandos darbą galima rengti iš visų individualaus ugdymo plano vidurinio ugdymo programos dalykų. Brandos darbo programa su priedu patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. rugpjūčio 13 d. įsakymu Nr. V-893. Mokytoja taip pat pristatė informaciją apie brandos darbo vykdymo instrukcijos projektą bei apie brandos darbo sklaidą ir mokymus.

Visi mokytojai, kurie dalyvavo šiame metodiniame užsiėmime tikisi, kad toks pasidalijimas gerąja patirtimi taps naudinga tradicija šioje ugdymo įstaigoje.

 Metodinės tarybos pirmininkė anglų kalbos mokytoja-metodininkė Inga Kondratovič

1 2 3