Sušilus orams ir pasirodžius pirmiesiems bundančios gamtos ženklams, mūsų gimnazijos parengiamosios grupės bei 1–4 klasių mokiniai antrą kartą leidosi į ypatingą edukacinę kelionę – projektą „Pavasario tyrinėtojai“. Tai buvo tarpdisciplininis užsiėmimų ciklas, sujungęs mokymąsi, žaidimą, meninę kūrybą ir ryšį su gamta.
Pirmosiose veiklose vaikai svarstė, kas yra pavasaris – tiek gamtine, tiek simboline prasme. Kalbėta apie orų pokyčius, gamtos ciklus. Kitomis dienomis mokiniai išėjo į lauką – į mokyklos kiemą, netoliese esantį parką ir sodą – ieškoti pavasario ženklų. Jie stebėjo pumpurus, gėles, paukščius ir pirmuosius vabzdžius. Rinko lapus, šakeles ir žiedus, kurdami savo „įrodymų rinkinius“, kad pavasaris tikrai atėjo.
Projekto metu vaikai mokėsi eilėraščių apie žydinčius medžius, saulės spindulius ir paukščių giesmes. Jie taip pat klausėsi pasakojimų ir pasakų, kuriose pavasaris vaizduojamas kaip vilties, atsinaujinimo ir džiaugsmo metas. Nepritrūko ir mokslinės veiklos – vaikai sodino pupeles, gėlių svogūnėlius ir stebėjo jų augimą. Taip jie galėjo patys įsitikinti, kaip vyksta dygimo ir augimo procesas, mokėsi kantrybės ir atsakomybės.
Vienas įspūdingiausių projekto momentų buvo dailės darbų paroda „Pavasario spalvos“. Parengiamosios grupės vaikai sukūrė nuostabią pavasarinę pievą, kurioje virš žiedų skraidė boružės. 1–4 klasių mokiniai sukūrė stebuklingą pavasario mišką, kuriame netrūko paukščių ir drugelių, o miško laukymėje – pavasariu besidžiaugiančių varlių.
Kiekviena klasė taip pat sukūrė savo pavasarinę istoriją, kurios herojai buvo išgalvoti gyvūnai ir personažai. Atsirado nepaprastų pasakojimų apie pavasario nuotykius, stebuklingas pievas, prabudusius medžius ir kalbančias gėles. Šie pasakojimai rodo, kad vaikų vaizduotė neturi ribų – ypač pavasarį!
Projektas „Pavasario sekliai“ sujungė ugdymą su atradimo ir kūrybos džiaugsmu. Jis parodė, kad mokslas gali būti nuostabi nuotykių kelionė, o pavasaris – puikus įkvėpimo šaltinis gamtos, literatūros ir meno veikloms. Dėkojame visiems mokiniams ir mokytojoms už įsitraukimą – pavasaris tikrai buvo pastebėtas, aprašytas, apdainuotas ir gražiai išgyventas!
Projekto koordinatorė
Ivona Šimak
