Mėnuo: 2025 May
Pilietinio ugdymo pamoka IG ir IIG klasių mokiniams – dalyvavimas „Europos egzamine“
Mūsų gimnazijos mokiniai dalyvavo ypatingame renginyje – Europos istorijos egzamine, kuris vyko pilietinio ugdymo pamokos metu. Ši iniciatyva buvo surengta minint Europos dieną – švenčiamą kasmet gegužės 9-ąją, pagerbiant Šumano deklaraciją – svarbų žingsnį link Europos vienybės.
Egzaminą sudarė 10 klausimų, o kiekvienam klausimui buvo skirta viena minutė. Klausimai buvo susiję su Europos Sąjungos istorija, svarbiais istoriniais įvykiais ir asmenybėmis, kurios turėjo įtakos šiandieninei Europai. Tai suteikė mokiniams galimybę pasitikrinti žinias ir geriau suprasti, kaip bendra istorija jungia skirtingas mūsų žemyno valstybes.
Kodėl buvo verta dalyvauti šiame egzamine? Visų pirma, jis padeda gilinti pilietines ir istorines žinias, ugdyti europietišką sąmoningumą ir kritinį mąstymą. Taip pat tai puiki proga geriau suprasti, kas yra Europos Sąjunga, kaip ji veikia ir kodėl verta būti aktyviu jos nariu.
„Europos egzaminas“ buvo sukurtas Lietuvoje Europos Komisijos atstovybės iniciatyva. Jo tikslas – skatinti žinias apie Europos Sąjungą tarp jaunimo ir suaugusiųjų bei motyvuoti aktyviau dalyvauti pilietiniame gyvenime. Kasmet jame dalyvauja tūkstančiai žmonių iš visos šalies – tiek mokiniai, tiek suaugusieji, norintys pasitikrinti savo žinias apie Europą.
Sveikiname visus dalyvius ir kviečiame toliau domėtis mūsų bendra istorija!
Pilietinio ugdymo mokytoja Anastasija Jegošina
Koncertas, skirtas Mamos dienai paminėti gimnazijoje
DIKTANTO KONKURSAS „DAILY LIFE OF A CELEBRITY”, SUBŪRĘS NEMENČINĖS METODINIO CENTRO MOKYKLŲ 5-OKŲ TALENTUS
2025 m. gegužės 6 d. Vilniaus rajono Nemenčinės metodinio centro mokyklos organizavo 5 klasių mokinių anglų kalbos diktanto konkursą „Daily Life of a Celebrity“, kuriame dalyvavo ir mūsų gimnazijos 5 klasės mokinys Pavel Dubov. Konkursas vyko Vilniaus r. Bezdonių „Saulėtekio“ pagrindinėje mokykloje.
Šiame konkurse mokiniai demonstravo savo rašymo, klausymo ir anglų kalbos rašybos gebėjimus, klausydamiesi tekstų apie garsenybių kasdienybę, o mūsų gimnazijos mokinys Pavel Dubov pademonstravo puikius rezultatus ir pagilino savo anglų kalbos žinias. Nuoširdžiai dėkojame organizatoriams už puikiai organizuotą konkursą. Tokie konkursai skatina mokymosi motyvaciją bei bendruomeniškumą, todėl tikime, kad šis konkursas suburs mus visus kartu ir kitais metais.
Justyna Dacevič-Aschabova
„Pavasario sekliai“ – 1–4 klasių ir parengiamosios grupės mokiniai gamtos ir vaizduotės takais
Sušilus orams ir pasirodžius pirmiesiems bundančios gamtos ženklams, mūsų gimnazijos parengiamosios grupės bei 1–4 klasių mokiniai antrą kartą leidosi į ypatingą edukacinę kelionę – projektą „Pavasario tyrinėtojai“. Tai buvo tarpdisciplininis užsiėmimų ciklas, sujungęs mokymąsi, žaidimą, meninę kūrybą ir ryšį su gamta.
Pirmosiose veiklose vaikai svarstė, kas yra pavasaris – tiek gamtine, tiek simboline prasme. Kalbėta apie orų pokyčius, gamtos ciklus. Kitomis dienomis mokiniai išėjo į lauką – į mokyklos kiemą, netoliese esantį parką ir sodą – ieškoti pavasario ženklų. Jie stebėjo pumpurus, gėles, paukščius ir pirmuosius vabzdžius. Rinko lapus, šakeles ir žiedus, kurdami savo „įrodymų rinkinius“, kad pavasaris tikrai atėjo.
Projekto metu vaikai mokėsi eilėraščių apie žydinčius medžius, saulės spindulius ir paukščių giesmes. Jie taip pat klausėsi pasakojimų ir pasakų, kuriose pavasaris vaizduojamas kaip vilties, atsinaujinimo ir džiaugsmo metas. Nepritrūko ir mokslinės veiklos – vaikai sodino pupeles, gėlių svogūnėlius ir stebėjo jų augimą. Taip jie galėjo patys įsitikinti, kaip vyksta dygimo ir augimo procesas, mokėsi kantrybės ir atsakomybės.
Vienas įspūdingiausių projekto momentų buvo dailės darbų paroda „Pavasario spalvos“. Parengiamosios grupės vaikai sukūrė nuostabią pavasarinę pievą, kurioje virš žiedų skraidė boružės. 1–4 klasių mokiniai sukūrė stebuklingą pavasario mišką, kuriame netrūko paukščių ir drugelių, o miško laukymėje – pavasariu besidžiaugiančių varlių.
Kiekviena klasė taip pat sukūrė savo pavasarinę istoriją, kurios herojai buvo išgalvoti gyvūnai ir personažai. Atsirado nepaprastų pasakojimų apie pavasario nuotykius, stebuklingas pievas, prabudusius medžius ir kalbančias gėles. Šie pasakojimai rodo, kad vaikų vaizduotė neturi ribų – ypač pavasarį!
Projektas „Pavasario sekliai“ sujungė ugdymą su atradimo ir kūrybos džiaugsmu. Jis parodė, kad mokslas gali būti nuostabi nuotykių kelionė, o pavasaris – puikus įkvėpimo šaltinis gamtos, literatūros ir meno veikloms. Dėkojame visiems mokiniams ir mokytojoms už įsitraukimą – pavasaris tikrai buvo pastebėtas, aprašytas, apdainuotas ir gražiai išgyventas!
Projekto koordinatorė Ivona Šimak
Projektas pasiekė finišo tiesiąją
Raiškiojo Wandos Chotomskos eilėraščių skaitymo konkursas
Iš Vilniaus parsivežėme vaizdų, prisiminimų ir… savo kvepalus!
Balandžio 30 dieną aštuntos klasės mokiniai kartu su savo auklėtoja leidosi į ypatingą edukacinę išvyką į Vilnių.
Vaikščiodami sostinės gatvėmis galėjome grožėtis gražiais, istoriniais pastatais ir pajusti miesto, kupino kultūros ir tradicijų, atmosferą. Ypatingą įspūdį paliko Gedimino kalnas, nuo kurio viršūnės atsivėrė kvapą gniaužianti Vilniaus panorama.
Vėliau apsilankėme Taikomosios dailės ir dizaino muziejuje, kur dalyvavome edukacinėje programoje „Kvapas, spalva ir forma“.Užsiėmimų metu sužinojome, kokią svarbą mūsų pojūčiai – ypač uoslė – turi menui ir kasdieniam gyvenimui. Kiekvienas iš mūsų turėjo galimybę susikurti savo kvepalus, maišydami skirtingas kvapų natas pagal savo skonį ir fantaziją. Tai buvo ne tik smagu, bet ir puiki proga kūrybiškai save išreikšti.
Kelionė į Vilnių buvo kupina įspūdžių, emocijų ir įkvėpimo – prisiminimai išliks ilgam.
8 klasės mokiniai