Mėnuo: 2025 May
Magiškas susitikimas su pasaka – spektaklis „Piemenaitė ir kaminkrėtys“ Vilniuje
Gegužės 27 d. mūsų gimnazijos priešmokyklinės grupės vaikai ir 1–4 klasių mokiniai turėjo progą dalyvauti ypatingame kultūriniame renginyje – spektaklyje „Piemenaitė ir kaminkrėtys“, kuris vyko Lenkų kultūros namuose Vilniuje. Spektaklis, paremtas H. Ch. Anderseno pasakos motyvais, nukėlė mažuosius žiūrovus į svajonių, draugystės ir drąsos pasaulį.
Spektaklyje buvo pasakojama porcelianinės piemenaitės ir drąsaus kaminkrėčio istorija, kuriems teko įveikti daugybę kliūčių, kad galėtų būti kartu. Spalvinga scenografija, pilna fantastiškų dekoracijų ir pasakiškų elementų, bei ryškūs aktorių kostiumai pavergė vaikų dėmesį. Muzika ir humoras papildė pasirodymą ir sukėlė gyvas emocijas tarp jauniausių žiūrovų.
Po spektaklio vaikų laukė maloni staigmena – kiekvienas mokinys buvo pavaišintas ledais, kas sukėlė dar daugiau šypsenų ir džiaugsmo. Tai buvo puiki proga bendrauti, dalintis įspūdžiais ir kalbėtis apie tai, kas labiausiai patiko pasakoje.
Apsilankymas Lenkų kultūros namuose buvo ne tik vertinga meninė patirtis, bet ir svarbi galimybė puoselėti lenkų kalbą ir kultūrą. Tokie renginiai turi didelę reikšmę jaunajai kartai – jie ugdo jautrumą, skatina vaizduotę ir parodo, kad teatras gali būti nepaprastų išgyvenimų vieta.
Pradinio ugdymo mokytoja
Ivona Šimak
Pirma klasė per pirmąjį susitikimą bibliotekoje
Penktadienį pirmos klasės mokiniai apsilankė mokyklos bibliotekoje. Tai buvo jų pirmasis susitikimas su šia ypatinga vieta, kupina knygų, nuotykių ir įdomių istorijų. Daugeliui vaikų tai buvo pirmoji galimybė savarankiškai išsirinkti knygą ir parsinešti ją namo.
Vizito metu bibliotekininkė papasakojo, kaip reikia rūpintis knygomis ir kaip vyksta skolinimosi procesas. Vaikai taip pat sužinojo, kokių knygų galima rasti bibliotekoje ir kaip jas surasti lentynose. Visi labai susidomėję klausėsi, o vėliau su dideliu entuziazmu vartė spalvingus viršelius.
Galiausiai kiekvienas vaikas išsirinko savo pirmąją knygą skaitymui. Pirmokai pažadėjo, kad skaitys kasdien ir rūpinsis pasiskolintomis knygomis.
Po skaitymo dalies mokiniai dalyvavo dailės užsiėmime. Jų užduotis buvo nupiešti mėgstamiausius pasakų veikėjus. Mokiniai parodė daug kūrybiškumo ir nuoširdaus įsitraukimo.
Tai buvo labai sėkmingas ir džiaugsmingas apsilankymas. Džiaugiamės, kad patys jauniausi mokiniai pradėjo savo pažintį su skaitymu ir kūryba, o biblioteka įgijo naujų, entuziastingų skaitytojų!
Marina Naumova
Pilietinio ugdymo pamoka IG ir IIG klasių mokiniams – dalyvavimas „Europos egzamine“
Mūsų gimnazijos mokiniai dalyvavo ypatingame renginyje – Europos istorijos egzamine, kuris vyko pilietinio ugdymo pamokos metu. Ši iniciatyva buvo surengta minint Europos dieną – švenčiamą kasmet gegužės 9-ąją, pagerbiant Šumano deklaraciją – svarbų žingsnį link Europos vienybės.
Egzaminą sudarė 10 klausimų, o kiekvienam klausimui buvo skirta viena minutė. Klausimai buvo susiję su Europos Sąjungos istorija, svarbiais istoriniais įvykiais ir asmenybėmis, kurios turėjo įtakos šiandieninei Europai. Tai suteikė mokiniams galimybę pasitikrinti žinias ir geriau suprasti, kaip bendra istorija jungia skirtingas mūsų žemyno valstybes.
Kodėl buvo verta dalyvauti šiame egzamine? Visų pirma, jis padeda gilinti pilietines ir istorines žinias, ugdyti europietišką sąmoningumą ir kritinį mąstymą. Taip pat tai puiki proga geriau suprasti, kas yra Europos Sąjunga, kaip ji veikia ir kodėl verta būti aktyviu jos nariu.
„Europos egzaminas“ buvo sukurtas Lietuvoje Europos Komisijos atstovybės iniciatyva. Jo tikslas – skatinti žinias apie Europos Sąjungą tarp jaunimo ir suaugusiųjų bei motyvuoti aktyviau dalyvauti pilietiniame gyvenime. Kasmet jame dalyvauja tūkstančiai žmonių iš visos šalies – tiek mokiniai, tiek suaugusieji, norintys pasitikrinti savo žinias apie Europą.
Sveikiname visus dalyvius ir kviečiame toliau domėtis mūsų bendra istorija!
Pilietinio ugdymo mokytoja Anastasija Jegošina
Koncertas, skirtas Mamos dienai paminėti gimnazijoje
DIKTANTO KONKURSAS „DAILY LIFE OF A CELEBRITY”, SUBŪRĘS NEMENČINĖS METODINIO CENTRO MOKYKLŲ 5-OKŲ TALENTUS
2025 m. gegužės 6 d. Vilniaus rajono Nemenčinės metodinio centro mokyklos organizavo 5 klasių mokinių anglų kalbos diktanto konkursą „Daily Life of a Celebrity“, kuriame dalyvavo ir mūsų gimnazijos 5 klasės mokinys Pavel Dubov. Konkursas vyko Vilniaus r. Bezdonių „Saulėtekio“ pagrindinėje mokykloje.
Šiame konkurse mokiniai demonstravo savo rašymo, klausymo ir anglų kalbos rašybos gebėjimus, klausydamiesi tekstų apie garsenybių kasdienybę, o mūsų gimnazijos mokinys Pavel Dubov pademonstravo puikius rezultatus ir pagilino savo anglų kalbos žinias. Nuoširdžiai dėkojame organizatoriams už puikiai organizuotą konkursą. Tokie konkursai skatina mokymosi motyvaciją bei bendruomeniškumą, todėl tikime, kad šis konkursas suburs mus visus kartu ir kitais metais.
Justyna Dacevič-Aschabova
„Pavasario sekliai“ – 1–4 klasių ir parengiamosios grupės mokiniai gamtos ir vaizduotės takais
Sušilus orams ir pasirodžius pirmiesiems bundančios gamtos ženklams, mūsų gimnazijos parengiamosios grupės bei 1–4 klasių mokiniai antrą kartą leidosi į ypatingą edukacinę kelionę – projektą „Pavasario tyrinėtojai“. Tai buvo tarpdisciplininis užsiėmimų ciklas, sujungęs mokymąsi, žaidimą, meninę kūrybą ir ryšį su gamta.
Pirmosiose veiklose vaikai svarstė, kas yra pavasaris – tiek gamtine, tiek simboline prasme. Kalbėta apie orų pokyčius, gamtos ciklus. Kitomis dienomis mokiniai išėjo į lauką – į mokyklos kiemą, netoliese esantį parką ir sodą – ieškoti pavasario ženklų. Jie stebėjo pumpurus, gėles, paukščius ir pirmuosius vabzdžius. Rinko lapus, šakeles ir žiedus, kurdami savo „įrodymų rinkinius“, kad pavasaris tikrai atėjo.
Projekto metu vaikai mokėsi eilėraščių apie žydinčius medžius, saulės spindulius ir paukščių giesmes. Jie taip pat klausėsi pasakojimų ir pasakų, kuriose pavasaris vaizduojamas kaip vilties, atsinaujinimo ir džiaugsmo metas. Nepritrūko ir mokslinės veiklos – vaikai sodino pupeles, gėlių svogūnėlius ir stebėjo jų augimą. Taip jie galėjo patys įsitikinti, kaip vyksta dygimo ir augimo procesas, mokėsi kantrybės ir atsakomybės.
Vienas įspūdingiausių projekto momentų buvo dailės darbų paroda „Pavasario spalvos“. Parengiamosios grupės vaikai sukūrė nuostabią pavasarinę pievą, kurioje virš žiedų skraidė boružės. 1–4 klasių mokiniai sukūrė stebuklingą pavasario mišką, kuriame netrūko paukščių ir drugelių, o miško laukymėje – pavasariu besidžiaugiančių varlių.
Kiekviena klasė taip pat sukūrė savo pavasarinę istoriją, kurios herojai buvo išgalvoti gyvūnai ir personažai. Atsirado nepaprastų pasakojimų apie pavasario nuotykius, stebuklingas pievas, prabudusius medžius ir kalbančias gėles. Šie pasakojimai rodo, kad vaikų vaizduotė neturi ribų – ypač pavasarį!
Projektas „Pavasario sekliai“ sujungė ugdymą su atradimo ir kūrybos džiaugsmu. Jis parodė, kad mokslas gali būti nuostabi nuotykių kelionė, o pavasaris – puikus įkvėpimo šaltinis gamtos, literatūros ir meno veikloms. Dėkojame visiems mokiniams ir mokytojoms už įsitraukimą – pavasaris tikrai buvo pastebėtas, aprašytas, apdainuotas ir gražiai išgyventas!
Projekto koordinatorė Ivona Šimak