Nuo paprasto iki sudėtingesnio
Jau nuo rugsėjo mėnesio mūsų gimnazijoje vyksta STEAM veiklos. Jų tikslas – sudominti mokinius STEAM mokslais, gerinti pasiekimus šių mokslų srityje, padėti suprasti, kam reikalingi STE(A)M mokslai.
5 klasės mokiniai turėjo užsiėmimą STEAM studijoje, kurioje jie atliko miško aplinkos tyrinėjimą. Penktokai sužinojo apie miško augalų vaisių svarbą gamtai ir jų naudą žmonėms. Taip pat dirbo praktiškai: rinko, džiovino rudens gerybes (uogas, kankorėžius, šakeles, giles, kaštonus ir t.t.). Po pasivaikščiojimo po miško karalystę, mokiniai mokėsi atlikti kūrybinius darbelius paremtus gamtos, augalų motyvais. Jie mokėsi projektuoti atvirukus. Atlikinėjo visą procesą nuo rašto išmušimo, pernešimo ant pagrindo, siuvinėjimo, apipavidalinimo, iki rezultato pristatymo. Tęsdami STEAM užsiėmimus mokiniai nėrė į sūrios tešlos gamybą, iš jos jie projektavo mažus darbelius, gamino antspaudus.
Gamtamokslinėje laboratorijoje penktokai taip pat susipažino su elgesio taisyklėmis, sužinojo apie indikatorius, jų reikšmę. Tyrinėjant mokiniai kritiškai mąstė, vertino rezultatus, remdamiesi jais darė išvadas. Be to, lavino pažinimo, komunikavimo, socialinės, emocinės ir sveikos gyvensenos kompetencijas. Ši patirtis ne tik praplėtė jų akiratį, bet ir sustiprino smalsumą bei norą tyrinėti aplinkinį pasaulį. Visi mokiniai liko kupini įspūdžių ir pasiryžę dar labiau gilintis į gamtamokslinius tyrinėjimus.
Chemijos vyresnioji mokytoja Edita Verkovska