Gimnazija dalyvauja projektuose: Projektas ,,Skaitmeninio ugdymo turinio kūrimas ir diegimas“, „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“

Gimnazija dalyvauja projektuose: Projektas ,,Skaitmeninio ugdymo turinio kūrimas ir diegimas“, „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“

Bendradarbiavimas su tėvais

Kovo 15 dieną mūsų gimnazijoje svečiavosi 1 klasės mokinės Agatos tėtis – Andrzej Matuk. Jis kompiuterio pagalba padarė inkilo ir pelėdos brėžinius, o po to specialiu įrenginiu išpjovė šių daiktų detales ir kartu su mokiniais juos sumeistravo. Vaikams labai patiko stebėti darbą, kai įrenginys padarė pelėdos akis, ausis, galvą, visą kūną ir netgi snapą. Jie galėjo patys sudėlioti, o po to suklijuoti dalis, nudažyti visą inkilą. Taip pat mokiniai galėjo suskaičiuoti detales, įvardyti, iš kokių geometrinių figūrų jie sumeistruoti.

Dėkojame ponui Andrzejui už labai įdomų praktinį užsiėmimą. Padarytus inkilus galima bus stebėti Nemenčinės miestelyje per „Dainų dainelės“ šventinį koncertą.

1 klasės vadovė Ivona Šimak

Scenoje atgyja Džordžo Orvelo „1984-ieji“

Kovo 18 d. IG-IVG klasių mokiniai kartu su anglų kalbos mokytoja Inga Kondratovič išvyko į „KABLYS“ koncertų salę pažiūrėti anglų kalba atliekamo spektaklio pagal Džordžo Orvelo kūrinį „1984“.

„1984“ – romanas, kurio temos aktualios ir šiandien. Kūrinys apie „Didžiojo Brolio“ totalitarinę valdžią vis dar sukelia diskusijas ir apmąstymus apie kontrolę, laisvę ir manipuliavimą. Romanas tapo klasikiniu literatūriniu politinės fantastikos pavyzdžiu ir išskleidė tokias sąvokas kaip „Didysis Brolis“, „minčių nusikaltimai“ ir „2 + 2 = 5“. Šios istorijos iškėlimas į teatro sceną – nepaprasta patirtis, kelianti emocijas ir verčianti susimąstyti, ypač jaunus žiūrovus.

Išvyka į teatrą tapo ne tik pramoga, bet ir priemone susimąstyti apie visuomenę, valdžią ir asmens laisvę.

Joana Dacevič, IVG klasės mokinė

Psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencija mūsų gimnazijoje

Kovo 20 d. mūsų gimnazijoje lankėsi Vilniaus m. Sveikatos biuro „Vilnius sveikiau“ mobiliosios komandos psichikos sveikatos specialistė Sonata Patapienė, kuri vedė užsiėmimus apie psichoaktyvias medžiagas 6-7 bei I-IIG klasių mokiniams. Mokiniai, dalyvaudami Kahoot žaidime, ne tik pasitikrino savo žinias apie psichoaktyvias medžiagas, bet ir nagrinėdami savo klaidas, įgijo naujų naudingų žinių. Dabar jie visi žino, kas tai yra psichoaktyvios medžiagos, kokios yra jų rūšys, koks jų poveikis žmogui, kuo poveikis yra žalingesnis paaugliams, kodėl šitos medžiagos yra draudžiamos, kaip atsispirti pagundai jas pavartoti.

Tokie užsiėmimai ne tik suteikia naujų žinių, bet ir  motyvuoja gyventi sveikiau, ugdytis sveikatai palankius įgūdžius ir nuostatas, kad pagerėtų mūsų gyvenimo kokybė.

                                                                    Socialinė pedagogė Ana Maciulevič

 

Protmūšis Lekų kultūros namuose

Lenkų kultūros namai Vilniuje vėl subūrė mokyklinio amžiaus jaunuolius  į protmūšį. Dėl prizinių vietų kovojo 28 komandos iš Vilniaus miesto ir Vilniaus krašto lenkiškų mokyklų. Mūsų gimnazijai atstovavo dvi keturių asmenų IIG ir IVG klasių komandos. Dalyviai atsakė į klausimus 6 kategorijose, klausimai buvo apie Vilnių, lenkų kalbą, Lenkijos istoriją, įžymius žmones, geografiją ir muziką. Protmūšis – tai komandinis žaidimas, reikalaujantis ne tik žinių, bet ir aštraus proto bei kūrybiškumo.

Istorijos mokytoja Lilija Gajevska

KOVO 11-OJI – LIETUVOS NEPRIKLAUSOMYBĖS ATKŪRIMO DIENA

Kovo 12 d. iškilmingai paminėti Lietuvos valstybės nepriklausomybės atkūrimo dieną aktų salėje susirinko gimnazijos bendruomenė. 1990 metų kovo 11d. Lietuvos Respublikos Aukščiausioji Taryba paskelbė, kad „nuo šiol Lietuva yra nepriklausoma valstybė su savo valstybės simboliais: Herbu, Vėliava ir Himnu.“

Šventinį renginį pradėjome kartu su choru giedodami Lietuvos Respublikos himną. Po jo Jaunučių bei vyresnių klasių mokinių choras atliko gražias lietuviškas dainas, kuriose prasmingi skambėjo žodžiai apie Tėvynės grožį bei meilę gimtajam kraštui.  IVG klasės mokinės Kamilija Voinič ir Modesta Ravluškevič  trumpai pristatė Lietuvos kelią į nepriklausomybę. Su  Lietuvos nepriklausomybės dieną sveikino ir mūsų gimnazijos IIG klasės mokiniai, kurie parodė meninę kompoziciją.

Visi džiaukimės Nepriklausomybe, mūsų tautos laisve!

                                                                       Istorijos mokytoja Lilija Gajevska

 

Nebijome naujų iššūkių

Šiandien, kovo 18 dieną, vyko rajoninis teisinių žinių konkursas „Aš ir policija“, kurį organizavo Vilniaus apskrities vyriausias policijos komisariatas. Jo tikslas – ugdyti mokinių teisinį sąmoningumą, populiarinti policijos pareigūno profesiją, vykdyti tarp mokinių ankstyvąją teisės pažeidimų prevenciją, suteikti mokiniams naujų žinių, kuriant saugią aplinką. Mūsų gimnazijos komanda, t.y. IG kl. mokinės Brigita Čaplinska ir Karolina Borunova bei IIG kl. mokiniai Daniel Aškelovič ir David Liachovič, pirmą kartą dalyvavo šitame konkurse. Dalyviai turėjo atlikti „Kahoot“ užduotis – atsakyti į 50 klausimų iš įvairių teisinių žinių sričių. Džiaugiamės, kad mūsų mokiniai nebijo naujų iššūkių ir drąsiai priima naujoves.

Socialinė pedagogė Ana Maciulevič

 

Skaitovų konkursas „Žiemos paukštužėlė“

Šių metų kovo 13 dieną Vilaniaus r. Kanstanto Parčevskio gimnazijoje Nemenčinėje vyko jau penkerius metus tradicija tapęs Nemenčinės metodinio centro tautinių mažumų mokyklų 1-4 klasių mokinių  skaitovų konkursas „Žiemos paukštužėlė“. Pradinių klasių mokiniai skambiu lietuvišku žodžiu deklamavo lietuvių poetų eiles.
Nuoširdžiai džiaugiamės ir didžiuojamės Bezdonių Julijaus Slovackio gimnazijos 2 klasės mokinės Izabelos Jermakovičiūtės pergale – I-ąja prizine vieta  bei 1 klasės mokinės Danielos Paršutos iškovota III-iąja prizine vieta jaunųjų skaitovų meninio skaitymo konkurse. Už dalyvavimą padėkos raštai buvo įteikti 3 bei 4 mūsų gimnazijos klasių mokiniams Lukui Šumskui ir Pavelui Dubovui.
Ateityje, ginant mokyklos garbę, konkurso dalyviams nuoširdžiai linkime sėkmės ir didžių pergalių!
 

Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo dienos minėjimas

Artėjant Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo dienai, mūsų gimnazijos 3 ir 4 klasių mokiniai aplankė Lietuvos nacionalinį muziejų ir Taikomosios dailės muziejų, kur jiems vyko edukaciniai užsiėmimai.

Užsiėmimų tikslas – supažindinti lankytojus su mūsų krašto istorija. Mokiniai ne tik susipažino su akmens amžiuje gyvenusių lietuvių buitimi, darbo pobūdžiais ir  įrankiais. Taip pat jie galėjo pamatyti labai vertingus archeologinius radinius, tokius kaip akmens kirviai, smaigaliai, strėlės, lankai, puodai, papuošalai ir kt. Mokiniai pamatė, kaip vyksta kasinėjimo darbai, jie galėjo bent akimirkai pasijusti tikrais archeologais. Užsiėmimo pabaigoje mokiniai lipdė ir dekoravo molinius puodus, panašius į tuos, kurie buvo gaminami akmens amžiuje. Kitas edukacinis užsiėmimas vyko Taikomosios dailės muziejuje, kur mokiniai apžiūrėjo porceliano gaminius, sužinojo jų atsiradimo Lietuvoje istoriją. Praktinėje dalyje mažieji lankytojai galėjo papuošti spalvingas porcelianines lėkštes.

Tokie užsiėmimai už gimnazijos ribų ne tik gilina mokinių žinias apie pasaulio ir Lietuvos istoriją, kultūrą, meną, bet ir skiepija meilę Tėvynei, moko būti tikrais savo Tėvynės patriotais.

Pradinio ugdymo mokytoja Ana Fedorovič

 

STEAM PROJEKTŲ APIBENDRINIMAS GIMNAZIJOJE

Praeitais metais gimnazijoje startavo du projektai „Geriausias statistikas“ ir tarptautinis projektas „Grandinė medžiams“.

Tarptautinis projektas „Grandinė medžiams“ sujungė mokyklas iš Poznanės, Grudziądzo, Varšuvos, Nemenčinės ir Bezdonių. Mokyklose buvo aprūpintos IOT jutikliai ir šiukšlių konteineriais baterijoms surinkti. Projekto metu mokiniai gilino žinias apie naujas IT technologijas, dalyvavo online užsiėmimuose. Projekto tikslas buvo parodyti jaunimui interneto ir Blockchain technologijos pritaikymą atliekų tvarkyme, kartu atkreipiant dėmesį į technologijas miškotvarkoje.

Projektą „Geriausias statistikas“ organizavo Tiksliųjų ir gamtos mokslų metodinė grupė. Šis projektas subūrė mokinius rinkti duomenis apie mūsų gimnazijos mokinius. Kiekviena klasė ištraukė temą, turėjo ją išplėtoti, sukurti statistiką, įrašyti savo pristatymą ir išsiųsti komisijai, kuri ištrinko klases į skirtingas kategorijas, o nugalėtojus IT technologijų pagalbą išrinko patys mokiniai. Dabar žinome, kieno mokyklinės kuprinės yra sunkiausios ir lengviausios, kokios plaukų ir akių spalvos dažniausiai pasitaiko gimnazijoje, kuri klasė aukščiausia ir apie kokias profesijas mokiniai svajoja.

Pristačiusi projektus informatikos mokytoja Regina Dubicka mokiniams paruošė Kahoot platformoje užsiėmimą, kuriame mokiniai įtvirtino žinias apie skeletą ir kaulus. Moksleiviai taip pat oficialiai suteikė „vardą“ biologijos kabinete „įsikūrusiam“ skeletui.

Tiksliųjų ir gamtos mokslų metodinė grupė pirmininke

Jolanta Šemienė

1 2 3 133